خواب آلودگی در کنکور و خواب آلودگی وقت درس خواندن

یکی از سوالاتی که داوطلبان کنکور و به طور کلی افراد پرکار می‌پرسن، اینه که چقدر بخوابیم و چطور کیفیت خوابمون رو بالا ببریم؟🤔

اولا در مورد خواب باید گفت که اصلی‌ترین ابزار برای استراحت ذهن و بدن، خوابه و بازدهی ما در طی روز، چه برای یادگیری و چه حتی برای انجام کارهای روتین زندگی‌مون به مقدار خواب وابسته است.✋ در طی خواب مغز با بازسازی سلول‌های خودش، و طبقه‌بندی مطالبی که طی اون روز یاد گرفتیم، برای شروع یه روز بهتر آماده میشه. 🧠

پس خیلی مهمه که خواب خوبی رو داشته باشیم و لزوماً تا ساعت ۳ صبح درس خوندن، کمک لازم رو به ما نمیکنه و اینکه بگیم، کمتر بخوابیم تا بیشتر نتیجه بگیریم، کاملا اشتباهه. ⛔️

از طرف دیگه خواب زیاد از حد هم به هیچ وجه توصیه نمیشه. اینکار می‌تونه در طی روز برای ما ایجاد کسلی و تنبلی بشه و در موارد حاد از نشانه‌های افسردگی هم هست.
پس لازمه که بین مقدار خواب و بیداری یه تعادل نسبی برقرار بشه.

مشاوره‌ای برای روزهای آخر کنکور

برای داشتن خواب خوب به این نکات توجه کنید:

– مقدار خواب لازم افراد، با هم متفاوته اما این مقدار برای داوطلبان کنکور که در سنین نوجوانی و ابتدای جوانی هستن، بین ۶.۵ تا ۸ ساعت، پیشنهاد میشه.

– حتما سعی کنید خوابتون متمرکز باشه و همش در طی شب باشه، تا احتیاجی به خواب بعدازظهر پیدا نکنید. بالاخره هیچی خواب شب نمیشه! 😉

– ساعت خوابیدن و بیدار شدن‌ تون، رو مشخص کنید و همه روزه، حتی روزهای تعطیل، به اون ساعت پایبند باشید. یادتون که نرفته! نظم گام اول هر موفقیتیه! 👍🏻

– توصیه میشه که بین ساعت ۱۱ تا ۶ صبح، حتما خواب باشید. خوابیدن یا بیدار شدن دیر وقت، قدمِ اولِ خوبی، برای یک روز طلایی نیست!

– برای افزایش کیفیت خوابتون، قبل از خواب تنش و فکر و خیال رو از خودتون دور کنید. شستن دست و صورت و تن‌آرامی قبل از خواب میتونه مفید باشه. به پیشرفت اون روزتون فکر کنید و مطمئن باشید که فردا راس فلان ساعت از خواب بیدار خواهید شد. 🙏👍

– فراموش نکنید که خواب کافی، به هیچ عنوان زمان از دست رفته نیست، بلکه بخشی از تلاش شما برای آمادگی ذهنی بیشتر در رسیدن به نتیجه است. خواب کافی مزاحم کار ما نیست و اتفاقا بهش سرعت و کیفیت میده‌. به خواب به جشم یه ابزار برای موفقیت نگاه میکنیم تا بتونیم از مابقی ساعات شبانه‌روز، بهترین استفاده رو ببریم. 👍🏻😎

خواب‌های خوب ببینید. 🙂

امیرعلی شیخ الاسلام زاده، مشاور تحصیلی

برای کسب اطلاعات بیشتر و بهبود شرایط مطالعه ی خود، با مرکز مشاوره و نوروفیدبک آگاهانه تماس بگیرد!

خواب آلودگی در کنکور و خواب آلودگی وقت درس خواندن

, , , ,
Share:

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوپینگ کن!

نوروفیدبک روشی است که با استفاده از آن کودک یا بزرگسال از چگونگی فعالیت مغز خود آگاه شده و به تدریج می ­تواند کارکرد مغز خود را کنترل و تنظیم کند. این روش کاملا ایمن است و هیچ­گونه عارضه‌ای برای آن گزارش نشده است. استفاده از نوروفیدبک نرخ بهبودی بسیار بالایی دارد و از دارو­درمانی و سایر درمان­ها مؤثرتر است. همچنین بر اساس بررسی­ های دراز مدت مراکز تحقیقاتی بین­ المللی منافع حاصل از نوروفیدبک تا چندین سال پس از اتمام دوره ماندگار و پایدار است و مانع بازگشت بیماری می‌شود.


اطلاعات بیشتر

دوپینگ کن!

نوروفیدبک روشی است که با استفاده از آن کودک یا بزرگسال از چگونگی فعالیت مغز خود آگاه شده و به تدریج می ­تواند کارکرد مغز خود را کنترل و تنظیم کند. این روش کاملا ایمن است و هیچ­گونه عارضه‌ای برای آن گزارش نشده است. استفاده از نوروفیدبک نرخ بهبودی بسیار بالایی دارد و از دارو­درمانی و سایر درمان­ها مؤثرتر است. همچنین بر اساس بررسی­ های دراز مدت مراکز تحقیقاتی بین­ المللی منافع حاصل از نوروفیدبک تا چندین سال پس از اتمام دوره ماندگار و پایدار است و مانع بازگشت بیماری می‌شود.


اطلاعات بیشتر