روش های مطالعه درس زیست شناسی برای کنکور

بانک سوال مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه

 توصیه مشاور

برای خواندن درس زیست سه مرحله پیش بینی می گردد:

  1. خواندن ابتدایی و سریع کتاب درسی:
    در این مرحله مباحث کتاب درسی در مدت زمان کم (برای فارغ التحصیلان قبل از حضور در کلاس و برای دانش آموزان بلافاصله بعد از طرح درس در کلاس یا به صورت پیش خوانی) مورد مطالعه قرار می گیرد.
  2. زدن تست از مبحث مطالعه شده ،خواندن تمام گزینه ها و تحلیل پاسخ تست ها :
    از مباحث خوانده شده تست های ضریبدار (تست های سطح ساده ) زده شود و پاسخ تست ها تحلیل و غلط بودن سایر گزینه ها علت جویی شود .
  3. مطالعه مجدد جزوات و کتاب درسی ، حاشیه نویسی نکات و زدن تست های ترکیبی:
    نکات استخراج شده در کلاس و نکات تست های زده شده در کتاب یا جزوه حاشیه نویسی شود و با مطالعه ی دقیق جزوات و کتاب درسی به سراغ حل تست های دشوار تر و ترکیبی میرویم.

در حین مطالعه درس زیست استمرار در مطالعه در طول هفته، توجه به اشکال ، توانایی تحلیل تست های ترکیبی بسیار با اهمیت است.
برای کسب درصد بالا در این درس توصیه می شود مباحث درسی به صورت طرح تست خوانده شود، یعنی در هنگام خواندن هر پاراگراف به سوالاتی که می توان از این قسمت مطرح شود  فکر و برای آن ها پاسخ پیدا شود.

روش های مطالعه رتبه های برتر کنکور در درس زیست شناسی

امیررضا براتی – رتبه 1 منطقه 2 تجربی

در این درس ابتدا متن کتاب درسی را می خواندم و سپس به صورت متناوب تست می زدم.

ابتدا متن کتاب درسی را می خواندم و سپس تست می زدم.

پس از تست زدن، کتاب درسی را مجددا می خواندم اما این بار به صورت عمیق تر مطالعه می کردم.

در این درس تمرکز اصلی و تاکیدم بر روی مطالعه ی کتاب درسی بود.

 
علی عبداله زاده – رتبه 2 منطقه 2 تجربی

برای زیست شناسی ابتدا کتاب درسی رو می خوندم تا ذهنیتی از فصل برایم به وجود بیاید.

سپس با فاصله یک یا دو روز، به صورت آموزشی از کتاب تستم تست حل می کردم. در این مرحله از تست زنی هدفم بیشتر این بود که متوجه شوم از کدام قسمت سوال آمده و تیپ سوالات چگونه است. همچنین کلیات و جزئیاتی که در دور اول خوانده بودم نیز محک زده می شد.

پاسخ تشریحی سوالاتی که حل می کردم را بعد از حل یک یا چند سوال، نگاه می کردم تا مطالب مرور شود.

پس از چند روز کتاب درسی را مجددا با دقت بیشتر بررسی می کردم و مباحثی که از آن ها تست آمده بود را مجددا مطالعه می کردم و نکات مهم را یادداشت می کردم. 

سپس مجددا با فاصله یک یا دو روز، تست کار می کردم و مراحل را مجددا تکرار می کردم تا تمام مطالب و سوالات را بررسی کرده باشم.

به سوالات بچه های کلاس پاسخ می دادم که این کار باعث مرور مطالب می شد. با دوستانم نکات را تبادل می کردیم. 

بعضی اوقات نیز تلاش می کردم از کتاب سوال طرح کنم چون این کار باعث می شد کتاب را دقیق مطالعه کنم.

پریا ولی زاده – رتبه 4 منطقه 1 تجربی

من در ابتدا متن کتاب درسی را روزنامه وار می خواندم، سپس به حل تست می پرداختم و نکات مهم تست ها را در حاشیه ی کتاب یادداشت می کردم. 

پس از تسلط نسبی به متن کتاب درسی، برای مرور، حاشیه نویسی های خود را مجددا می خواندم و متن کتاب را دقیق تر بررسی می کردم.

سپس سراغ تست های دشوارتر می رفتم و نکات مهم آن ها را حاشیه نویسی می کردم.

حاشیه نویسی های کتاب، منبع مناسبی برای مرور مطالب در دوران جمع بندی شده بود.

محمد امیری – رتبه 5 منطقه 1

من در این درس ابتدا متن کتاب درسی را به طور کامل بررسی می کردم.

پس از بررسی متن کتاب تعدادی تست ساده از هر مبحث حل می کردم. 

پس از حل تست های ساده، تست های دشوار آن مبحث را از کتاب سه سطحی حل می کردم تا تمام مباحث جا افتاده را به طور کامل شناسایی کنم.

زینب سرپرست – رتبه 9 منطقه 1 تجربی

من درس زیست را به طور ترکیبی می خواندم.

متن کتاب را زیاد مطالعه و مرور می کردم .

به شــکل های کتاب درسی توجه ویژه می کردم و موفق شدم در کنکور درس زیست شناسی را 91.4 درصد بزنم.

 
 
پوریا برزین – رتبه 10 منطقه 1

من در کنکور درس زیست شناسی را 94.7 درصد زدم .

روش من به این صورت بود که :

  • 1- من کتاب درســی را به منبع جامعی برای خود تبدیل کرده بودم و پس از تسلط بر مطالب کتاب به تست زدن می پرداختم.
  • 2- هر روز این درس را به طور منظم مطالعه می کردم.
  • 3- حاشیه نویسی در کتاب درسی را به دقت انجام می دادم.
  • 4- نکات فصل های مختلف کتاب را ترکیب می کردم.
  • 5- اوایل تستهای تألیفی کار می کردم اما در آخر سال به این نتیجه رسیدم که حل سؤالات کنکور بیشتر به من کمک می کند.
  • 6- برای دوران جمع بندی از کتابهای سه سطحی استفاده کردم چون تست های گزینش شده و سطح بالایی داشت.
علی بزرگ زاده – رتبه 13 منطقه 2

من در کنکور سراسری این درس را 90 درصد زدم.

در این درس ابتدا کتاب درسی را می خواندم و سپس تست می زدم.

هر تست را در کتاب درسی پیدا می کردم و آن مبحث را می خواندم و نشان دار می کردم و نکات جدید آن را حاشیه نویسی می کردم.

آرین دواتگرزاده – رتبه 17 منطقه 1

من این درس را در کنکور 88 درصد زدم.

در این درس اولویتم با خواندن بود. 

ابتدا کتاب درسی را به صورت سطحی می خواندم و سپس تست می زدم و دوباره بازگشته و کتاب درسی را به طور دقیق تر می خواندم.

در هنگام حل تست، نکات مهم را در کتاب درسی یادداشت می کردم.

محمدرضا یوسفی – رتبه 20 منطقه 1

من در این درس ابتدا متن کتاب را روزنامه وار می خواندم و سپس متن کتاب را دقیق بررسی می کردم.

پس از مطالعه­ ی کتاب درسی ، تعدادی تست حل می کردم و نکات مهم تست ها را در حاشیه­ ی کتاب یادداشت می کردم.

زهرا سروستانی – رتبه 22 منطقه 1

من این درس را در کنکور 71 درصد زدم.

این درس را به صورت مفهومی می خواندم و  نکات جدید و ترکیبی آن را استخراج می کردم.

ابتدا از کتاب درسی می خواندم و هر فصل را به چنذ قسمت تقسیم می کردم.

پس از مطالعه، از روی کتاب آبی تست می زدم و نکات را در مرور می کردم.

علیرضا فراهانی – رتبه 23 منطقه 2

من این درس را در کنکور 94 درصد زدم.

ابتدا 2 بار کتاب درسی را به صورت روزنامه وار می خواندم و تعدادی تست تالیفی حل می کردم و تک تک گزینه ها را بررسی می کردم.

نکات مهم تست ها را در کتاب حاشیه نویسی می کردم.

قبل از هر آزمون سوالات کنکور کتاب آبی و سوالات کتاب سه سطحی را حل می کردم.

 

 

مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه، سطح اول خدمات آموزشی در شمال تهران با در اختیار داشتن مجرب ترین کادر علمی، در تمام طول دوران تحصیل همراه شما خواهد بود.

کلاس های نیمه گروهی کنکور – کلاس های ویژه کنکور – مشاوره کنکور و پانسیون مطالعاتی کنکور

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:

22004620

 

مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه - کنکوری ها باید بدانند
مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه – کنکوری ها باید بدانند

روش های مطالعه در درس زیست شناسی

موفقیت در کنکور

درس خواندن

روش مطالعه

زیست شناسی کنکور

روش مطالعه زیست شناسی

مرکز مشاور و آموزش آگاهانه

پانسیون مطالعاتی کنکور آگاهانه

, , , ,
Share:

Leave a پاسخ

دوپینگ کن!

نوروفیدبک روشی است که با استفاده از آن کودک یا بزرگسال از چگونگی فعالیت مغز خود آگاه شده و به تدریج می ­تواند کارکرد مغز خود را کنترل و تنظیم کند. این روش کاملا ایمن است و هیچ­گونه عارضه‌ای برای آن گزارش نشده است. استفاده از نوروفیدبک نرخ بهبودی بسیار بالایی دارد و از دارو­درمانی و سایر درمان­ها مؤثرتر است. همچنین بر اساس بررسی­ های دراز مدت مراکز تحقیقاتی بین­ المللی منافع حاصل از نوروفیدبک تا چندین سال پس از اتمام دوره ماندگار و پایدار است و مانع بازگشت بیماری می‌شود.


اطلاعات بیشتر

دوپینگ کن!

نوروفیدبک روشی است که با استفاده از آن کودک یا بزرگسال از چگونگی فعالیت مغز خود آگاه شده و به تدریج می ­تواند کارکرد مغز خود را کنترل و تنظیم کند. این روش کاملا ایمن است و هیچ­گونه عارضه‌ای برای آن گزارش نشده است. استفاده از نوروفیدبک نرخ بهبودی بسیار بالایی دارد و از دارو­درمانی و سایر درمان­ها مؤثرتر است. همچنین بر اساس بررسی­ های دراز مدت مراکز تحقیقاتی بین­ المللی منافع حاصل از نوروفیدبک تا چندین سال پس از اتمام دوره ماندگار و پایدار است و مانع بازگشت بیماری می‌شود.


اطلاعات بیشتر