اردوی مطالعاتی نوروز 94

اردوی مطالعاتی نوروزی آگاهانه

باسمه تعالی

حَوّل حالَنا إلی أحسَنِ الحالِ

اردوی مطالعاتی نوروز 94

مزکز مشاوره و آموزش آگاهانه - اردوی مطالعاتی نوروزی با نزدیک شدن به ایام نوروز این سوال در ذهن داوطلبان شکل می­گیرد که چگونه به بهترین شکل از این فرصت که مشاوران نام «دوران طلایی» بر آن نهاده­اند برای مطالعه و جمع­بندی دروس خود استفاده نمایند.

تعطیلات نوروز یک فرصت طلایـی است تا داوطلبـان با فراغت از کلاس­های درسی بــه مرور و بـازخوانی دروس بپردازند. مطالعه و جمع­بندی دروس پایه و پیش یک چنانچه اصولی انجام شود و بر مبنای وفاداری و تعهد دانش­آموز به اجرای دقیق برنامه­ریزی­های مشاوران مجرب باشد موجبات جهش بسیار مطلوب داوطلبان عزیز را در آزمون­های آزمایشی پس از عید نوروز فراهم می­آورد. به همین منظور، مرکز مشاوره و آموزش «آگاهانه» هر ساله شرایط مطلوبی را ایجاد می­نماید تا داوطلبان گرامی در استفاده مفیدتر و سازنده­تر از این زمان طلایی موفق باشند.

مزیت­های مطالعه در اردوی مطالعاتی نوروز 94 :

  • افزایش رغبت و انگیزه برای درس خواندن:

فضای خانه در دوران نوروز خواه ناخواه با حال و هوای ویژه­ای همراه است. دید و بازدید و برنامه­های تلویزیونی و … نیز از موانع مهم انجام برنامه درسی است. خانواده­های محترم به هر اندازه جهت بهبود این فضا و ایجاد محدودیت برای خود تلاش کنند باز هم نمی­توانند منزل را به فضایی کاملا ایده­آل برای بهره بردن حداکثری فرزندشان تبدیل کنند. اما در اردوی نوروزی، چون فضای100% علمی، مطالعاتی و رقابتی وجود دارد داوطلبان به درس خواندن بیشتر ترغیب می­شوند.

  • حضور مشاوران تحصیلی و اساتید برگزیده:

از آنجا که در طول سال تحصیلی مدت مطالعه روزانه شما کمتر از ایام نوروز می­باشد، مشکلات ایجادشده و سوالات شما از مشاور نیز کمتر بوده و یک جلسه در هفته و یا یک هفته در میان برای ملاقات با مشاور کافی است. اما در ایام نوروز چون پیوسته در حال مطالعه هستید سوالات و مشکلات شما نیز بیشتر بوده و حضور مشاوران می­تواند تأثیر فراوانی در سرعت پیشرفت و رفع مشکلات شما داشته باشد.

  • اردوی صرفاً مطالعاتی :

برخی از موسسات برگزارکننده­ی اردو و یا مدرسه­های شما، اقدام به برگزاری کلاس­های درسی و یا همایش­های جمع­بندی در ایام نوروز می­کنند. عموماً در این‌گونه موارد پس از شرکت داوطلبان در این کلاس­ها و برنامه­های اضافی دیگر فرصت و رمقی برای مطالعه مطالب تدریس شده ندارند و دیگر تا زمان کنکور چنین فرصت مطلوبی برای جمع­بندی، مطالعه کامل، افزایش تسلط و ارتقاء مهارت­های آزمونی خود پیدا نخواهند کرد. درحالی‌که تمرکز اردوی مطالعاتی آگاهانه بر بازخوانی و دوره و تسلط یافتن بر مطالب آموزش داده شده است. قبل از شروع اردو یک برنامه­ی مطالعاتی فردی برای هر داوطلب تنظیم می­شود. در حقیقت تمرکز اصلی بر آن است که وقت داوطلب در اختیار مشاوران باشد تا با بهترین برنامه­ریزی و مدیریت همه‌جانبه بهترین نتیجه عاید دانش­آموز شود.

 جمع‌بندی و مرور پیش 1 و یکی از پایه‌ها:

براساس برنامه­ی مطالعاتی، این نکته­ی مهم به داوطلبان گوشزد می­شود که در تعطیلات نوروز کمتر به مطالعه­ی دروس جدید پرداخته و از بیشتر زمان خود برای مرور و دوره دروس استفاده کنند. به داوطلبان توصیه می­شود که نگران دروس پیش 2 نباشند چون در اردیبشت ماه فرصت کافی برای مطالعه و جمع­بندی آن­ها را دارند.

  • نظم و انضباط :

این شاخص از مهم­ترین ویژگی­های یک اردوی نوروزی موفق خواهد بود. با وجود فضای صمیمی حاکم بر مجموعه «آگاهانه» در دوران پانسیون مطالعاتی سعی شده با به‌کارگیری کادر اجرایی جدی، مصمم و باتجربه، فضایی رسمی، آرام و مطلوب برای مطالعه شما عزیزان فراهم شود.

  • سنجش آموخته­ها و برگزاری آزمون :

بدون تردید ارزیابی میزان یادگیری و تسلط باید از طریق سنجش و آزمون صورت گیرد. در برنامه­ی اجرایی اردوی نوروزی، آزمون­های شخصی­سازشده از سرفصل­هایی که مشاوران برای مطالعه داوطلبان تعیین کرده­اند طراحی شده است تا علاوه بر این­که دانش­آموزان و خانواده­های محترم ایشان در جریان میزان پیشرفت تحصیلی خود قرار می­گیرند، تمرکز ویژه­ای روی تقویت نقاط قوت و اصلاح ضعف­های علمی و مهارتی داوطلبان صورت پذیرد.

  • تمرین تکنیک­های لازم برای دوران جمع­بندی:

به فاصله­ی اندکی پس از عید نوروز داوطلبان وارد دوره­ی جدیدی از مطالعه به نام «دوران جمع­بندی» می­شوند. تنظیم وعده­های درسی در برنامه­ی مطالعاتی نوروز به گونه­ای بوده است که نشستن­های طولانی مدت، تست­زدن­های حجمی و سرعتی و جمع­بندی اصولی هر مبحث، به خوبی تمرین می­شود و داوطلبان بر اساس این روند به دقت طراحی‌شده، این موضوعات را به خوبی فرامی‌گیرند.

مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه ضمن عرض خیرمقدم به دانش­آموزان جدید به مناسبت فرا رسیدن نوروز، سالی شاد و سرشار از خبرهای خوش را برای همه اعضای خانواده بزرگ «آگاهانه» آرزومند است.

برنامه روزانه
نوع فعالیت زمان
جلسه مطالعاتی نخست 9:30 – 7:30
صبحانه(بوفه) 10 – 9:30
جلسه مطالعاتی دوم 13 – 10
نهار + استراحت 14 – 13
جلسه مطالعاتی سوم 16 – 14
میان وعده 16:15– 16
جلسه مطالعاتی چهارم 18 – 16:15
میان وعده 18:15 – 18
جلسه مطالعاتی پنجم 20 – 18:15
جلسه مطالعاتی ششم (اختیاری) 21:30 – 20

آیین‌نامه انضباطی اردوی مطالعاتی نوروز 94

1-   رعایت دقیق ساعات مطالعه و استراحت الزامی است.

2- در طول ساعات مطالعه داوطلبان تحت هیچ شرایطی اجازه گفتگو با یکدیگر را ندارند.

3- خروج از اردو به هر دلیلی تنها با هماهنگی مدیریت و اطلاع والدین امکان­پذیر است.

4- استفاده از تلفن همراه به دلیل ایجاد پرش فکری، اختلال در یادگیری و مزاحمت برای سایرین ممنوع است. برقراری تماس اعضای خانواده با داوطلب از طریق خطوط متعدد مجموعه امکان‌پذیر است. (داوطلب می­تواند صرفاً در واحد استراحت ظهر در صورت ضرورت از تلفن همراه خود استفاده کند.)

5- در صورتی که داوطلب تأخیر و یا غیبت داشته باشد، الزامی است از قبل و از طریق والدین به مسئولان اردو اطلاع داده‌شده و تأیید آنان دریافت شود.

6- هیچ بهانه‌ای برای عدم شرکت در آزمون­های داخلی یا آزمون 7 فروردین کانون که در طول اردو برگزار می­شود پذیرفتنی نیست.

7- حفظ ظاهر دانش­آموزی و پوشش مناسب در طول اردو الزامی است.

8- قرار دادن لوازم آموزشی از قبیل کتاب درسی، کتاب­های کمک آموزشی و جزوات در محل تعیین‌شده پیش از خروج الزامی است.

9- همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی نظیر laptop ، iPod و mp3 player ممنوع است.

10- رعایت ادب و احترام نسبت به مسئولان اردو، کارکنان مجموعه و دیگر داوطلبان و داشتن روحیه همکاری و اصلاح مورد انتظار جدی است.

11- در حفظ ساختمان و تجهیزات اداری – آموزشی موجود در مجموعه کوشش نموده و هر گونه زیانی که در این رابطه از سوی دانش‌آموز متوجه واحد آموزشی شود باید توسط ولی دانش‌آموز جبران شود.(تشخیص نوع و میزان زیان‌های وارده با مدیریت مجموعه است)

12- داوطلبـان در تـمام مدت حضور در مجموعه موظف بــه رعایت کامل تذکرات و مواردی که توسط مسئولان اردو اعلام می­شود هستند.

13- اولیای دانش‌آموز در جریان تمام امور آموزشی، اخلاقی، انضباطی و … قرار می­گیرند.

14- رعایت کامل نظم و نظافت شخصی و محیط و اصول بهداشتی مورد تأکید است.

15- دانش‌آموز می‌بایست هر روز به موقع (حداقل 10 دقیقه قبل از شروع جلسه مطالعاتی نخست) در مجموعه حضورداشته و در پایان ساعات مقرر اردو از مجموعه خارج شود.

16- در صورت نیاز برای استفاده از دستگاه چاپگر، اینترنت، تهیــه لوازم و یا خروج از مجموعه می‌بایست هماهنگی‌های لازم با مسئولان اردو صورت گیرد.

17- شایسته است داوطلبان گرامی مشکلات آموزشی، تربیتی و انضباطی مربوط به خود را با معاونان، مربیان و مشاور خود در میان گذاشته تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام اصولی صورت گیرد.

18- دانش­آموزان پایه سوم دبیرستان نیز می­توانند با نظر مشاور تحصیلی خود در تمام یا بخشی پیوسته از اردو حضور پیدا کنند. بدیهی است رعایت کلیه موارد آیین‌نامه انضباطی برای این گروه از دانش­آموزان ضروری است.

19- دانش‌آموزان متخلفی که راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های تربیتی و انضباطی، در آن‌ها مفید و مؤثر نمی‌افتد، با رعایت تناسب به یکی از روش‌های زیر مورد تنبیه قرار می‌گیرند:

الف) تذکر و اخطار شفاهی به طور خصوصی.

ب) اخطار کتبی و اطلاع به ولی دانش‌آموز.

ج) اخراج موقت از مجموعه با اطلاع قبلی ولی دانش‌آموز، حداکثر برای مدت دو روز.

د) تصمیم­گیری در مورد دانش­آموزان متخلف در نهایـت بـــر عهده ستـاد تـربیتـی آگاهانه –که با نظر مدیریت انتخاب می­شوند- بوده و تصمیمات این ستاد برای کلیه دانش­آموزان و خانواده محترم ایشان لازم‌الاجرا است.

با سپاس از حسن اعتماد شما امیدواریم در این روزهای ارزشمند شاهد تلاش بی­وقفه و خستگی‌ناپذیر و کسب نتایج شیرین و دل‌چسب توسط شما دانش­آموزان عزیز « آگاهانه » باشیم.

شادباشید

سید محمدرضا ساداتی شاد

5 اسفند 13933

اردوی مطالعاتی نوروز 94

, , , , , ,
Share:

Leave a پاسخ

دوپینگ کن!

نوروفیدبک روشی است که با استفاده از آن کودک یا بزرگسال از چگونگی فعالیت مغز خود آگاه شده و به تدریج می ­تواند کارکرد مغز خود را کنترل و تنظیم کند. این روش کاملا ایمن است و هیچ­گونه عارضه‌ای برای آن گزارش نشده است. استفاده از نوروفیدبک نرخ بهبودی بسیار بالایی دارد و از دارو­درمانی و سایر درمان­ها مؤثرتر است. همچنین بر اساس بررسی­ های دراز مدت مراکز تحقیقاتی بین­ المللی منافع حاصل از نوروفیدبک تا چندین سال پس از اتمام دوره ماندگار و پایدار است و مانع بازگشت بیماری می‌شود.


اطلاعات بیشتر

دوپینگ کن!

نوروفیدبک روشی است که با استفاده از آن کودک یا بزرگسال از چگونگی فعالیت مغز خود آگاه شده و به تدریج می ­تواند کارکرد مغز خود را کنترل و تنظیم کند. این روش کاملا ایمن است و هیچ­گونه عارضه‌ای برای آن گزارش نشده است. استفاده از نوروفیدبک نرخ بهبودی بسیار بالایی دارد و از دارو­درمانی و سایر درمان­ها مؤثرتر است. همچنین بر اساس بررسی­ های دراز مدت مراکز تحقیقاتی بین­ المللی منافع حاصل از نوروفیدبک تا چندین سال پس از اتمام دوره ماندگار و پایدار است و مانع بازگشت بیماری می‌شود.


اطلاعات بیشتر